Basikal Kanak Terkini Jalan Pasar Raya


Menurut polis, basikal elektrik hanya boleh digunakan di kawasan rumah, dan pasar raya dalam batasan tertentu, bukan atas jalan raya umum. Pastikan anda menunggang di lorong yang ditetapkan untuk basikal dan tidak menunggang di kawasan yang dilarang bagi menjamin keselamatan.

Suami Retak Tulang Rusuk, Tapi Anak Sazzy Falak Masih Belum Dibenarkan
Suami Retak Tulang Rusuk, Tapi Anak Sazzy Falak Masih Belum Dibenarkan from gempak.com

Polis juga mengharapkan pengawal keselamatan dapat menjaga dan mengawasi. Pengarah jabatan siasatan dan penguatkuasaan trafik (jspt) bukit aman, datuk azisman alias berkata, dalam tempoh sama sebanyak 18 kes penunggang basikal cedera parah dan 63 cedera ringan akibat kemalangan. Pengerusi ikatan komuniti selamat malaysia, tan sri lee lam thye, berkata perlunya ikhtiar untuk menyediakan perancangan bagi penunggang basikal supaya tidak timbul.

Basikal Kanak Terkini Jalan Pasar Raya. Terdapat banyak faedah untuk berbasikal jalan raya, dan saya boleh memberitahu anda bahawa ia pasti boleh meningkatkan kesihatan mental dan fizikal anda.

Berbasikal jalan raya ialah satu cara untuk keluar dari rumah anda dan ke udara yang indah dan segar. Udara di luar adalah lebih baik daripada apa yang anda ada di dalam . Ini mungkin tidak benar jika anda tinggal di kawasan padat penduduk, tetapi ini bermakna anda masih boleh melarikan diri ke udara segar. Ia meningkatkan kesihatan anda dan memberi anda rehat dari kesibukan harian.

Kedua, anda akan sangat menikmati aktiviti luar; anda mungkin akan lupa bahawa anda sebenarnya sedang bersenam. Berbasikal jalan raya boleh menjadi sangat santai. Anda akan menjadi sangat fokus pada jalan raya dan persekitaran anda sehingga anda mungkin terlupa anda sebenarnya menggunakan otot anda. Saya boleh berjanji kepada anda bahawa beberapa kali pertama anda keluar, anda akan mengalami sakit otot, tetapi akhirnya seperti yang lain di luar sana, badan anda menyesuaikan diri.


Anda juga adalah pelayar. Jadi, anda boleh memilih berapa lama dan ke mana anda pergi dengan basikal anda. Basikal anda tidak mempunyai pemasa dan kemudiannya dimatikan. Pergi sejauh atau sedekat yang anda mahu pergi. Tiada sesiapa akan bertanya sama ada anda hampir selesai dengan mesin itu? Saya tidak tahu tentang anda, tetapi mempunyai kebebasan untuk memilih berapa lama anda bersenam dan apa yang anda lakukan adalah sangat penting. Sekurang-kurangnya pada basikal jalan raya, saya bertanggungjawab!

Keempat, anda boleh berbasikal jalan raya di dalam rumah, tetapi yang terbaik adalah melakukan di luar rumah jika perlu . Tidak, bukan seseorang bernama Lance yang menolak anda, tetapi alat khas yang melekat pada roda anda di mana anda boleh mengayuh di tempatnya. Ya, seperti treadmill atau basikal duduk yang anda akan lihat di gim.

Ini memberi anda peluang untuk menggunakan gear anda semasa masih melakukan senaman yang hebat. Selain itu, jika terdapat cuaca buruk atau anda tidak mempunyai masa yang anda perlukan untuk bersenam, anda masih boleh menggunakan basikal dan jurulatih anda untuk bersenam. Semua perkara ini boleh membantu kesihatan mental dan fizikal anda, sekali gus mewujudkan lebih bahagia anda lebih sihat.

Jadi pada kali berikutnya seseorang berkata, "Adakah anda mencuba diet baharu ini?" atau "Adakah anda telah mencuba senaman baharu ini?" Respons anda boleh jadi, "Tidak, adakah anda pernah mencuba berbasikal jalan raya?"